Talentuaren kudeaketan joera berriak Gizarte Ekonomian. Urriaren 3ko web-mintegiaren gakoak
Urriaren 3an, UpmeUp- etik, ekonomia sozial eta solidarioan talentuaren kudeaketari buruzko webinar bat egin zen. Saioan, sektore honetako enpresek dituzten erronka nagusiak eta egungo joerak jorratu ziren, talentua kudeatzeko estrategiak eta aholku praktikoak proposatzeaz gain.
Joera berriak lan-merkatuan
Lan-merkatua azkar aldatzen ari da, automatizazioak, digitalizazioak eta iraunkortasunaren gero eta garrantzi handiagoak bultzatuta. Horiek dira ekonomia sozial eta solidarioaren barruan lanaren norabidea ezartzen ari diren joera nagusietako batzuk.
1. Automatizazioa eta digitalizazioa
Prozesuen automatizazioak eta teknologia digitalak hartzeak lan-merkatua goitik behera eraldatzen ari dira. Ekonomia sozialean, plataforma digital kolektiboak eta datuak aztertzeko tresnak funtsezko baliabide bilakatzen ari dira eraginkortasuna hobetzeko. Joera honek errepikakorrak diren zereginak optimizatzeaz gain, adimen artifizialaren erabilera bultzatzen du talentuaren kudeaketa laguntzeko, langileen aukeraketa edo errendimenduaren ebaluazioa modu arin eta zehatzago batean hobetzea posible eginez.
Digitalizazioak enpleguan ere eragiten du, datuen analisiarekin eta prozesu automatizatuen kudeaketarekin lotutako postuetan eragin handia sustatuz, eta horrek profilen eskaera handia sortzen du arlo teknologikoan.
2. Iraunkortasuna eta trantsizio berdea
Iraunkortasunaren aldeko apustua protagonismoa hartzen ari da ekonomia sozialean. Enpresek ingurumenean duten eragin negatiboa murriztea bilatzen dute hornikuntza-kate osoa hartzen duten praktika arduratsuen bidez. Planteamendu hori lan-baldintza bidezko eta ekitatiboak hartzean eta langileen ongizateari lehentasuna ematean islatzen da, besteak beste, aniztasuna eta lantokian inklusioa bultzatuz.
Gainera, ekoizpen iraunkorrak eta baliabide naturalen erabilera murrizteak erakundeentzat balioa sortzeaz gain, erakargarritasuna areagotzen du gizartean eta ingurumenean eragin positiboa duten proiektuetan lagundu nahi duten langileentzat.
3. Helburuarekin lan egin
Helburuzko lana lehentasuna bihurtzen ari da, batez ere belaunaldi gazteenentzat, hala nola Millennials eta Z belaunaldia. Pertsona hauek beren balio pertsonalekin bat datozen lanpostuak bilatzen dituzte eta eragin positiboa izan dezaten. Gizarte-ekonomian, alderdi hori funtsezkoa da, langileek gero eta konpromiso handiagoa baitute gizarte-, ingurumen- eta kausa etikoak sustatzen dituzten erakundeekin.
Helburuzko lana talentu berriak erakartzeko faktore erabakigarria ez ezik, langileak epe luzera atxikitzeko ere bada. Euren lanak onura handiagoa lortzen laguntzen duela uste dutenak konprometituago eta pozik daude beren lan-giroarekin.
4. Talentuaren kudeaketa
Talentua erakartzea, garatzea eta atxikitzea da gaur egun lan-merkatuko erronka handienetako bat. Ekonomia sozialaren kasuan, talentuaren kudeaketak erakundearen behar teknikoak asetzeaz gain, erakundearen balioak eta kultura langileenekin lerrokatzea dakar.
Erakundeak ikuspegi estrategikoak hartzen ari dira talentuaren erabilgarritasuna eta atxikipena hobetzeko, barne progresioan arreta jarriz, soldata-baldintzak hobetuz eta prestakuntza- eta karrera garatzeko aukerak sortuz, neurri gisa.
Talentuaren kudeaketarako estrategiak
Munduko Ekonomia Foroaren “Future of Jobs 2023” txostenak talentuaren kudeaketaren joeren ikuspegi argia eskaintzen du, eta agerian uzten du Espainiako erakundeen % 39k talentuaren erabilgarritasunaren hobekuntza espero duela, eta % 36k hondatzea aurreikusten duela. Gainera, enpresen % 73k uste du talentuaren garapen garrantzitsua izango dela euren taldeetan, eta % 46k langile gakoen atxikipenean hobekuntzak aurreikusten ditu. Azterlan honek elkarrizketatutako enpresen funtsezko praktikak azpimarratzen ditu talentuaren erabilgarritasuna hobetzeko, hala nola, barne progresio prozesuak indartzea (%42), soldatak handitzea (%36) eta birziklatzeko aukerak hobetzea (%33), horiek guztiak ezinbestekoak lehiakorra izaten jarraitu nahi duten gizarte-ekonomiako enpresentzat. etengabe garatzen ari den lan-merkatuan.
Talentuaren kudeaketa gizarte-ekonomiako enpresetan pertsonak erakartzea, garatzea, motibatzea eta atxikitzea dakar. Zentzu honetan, ikuspegi estrategiko bat aurkeztu zen bost urratsetan:
Talentuaren estrategia estrategia globalarekin lerrokatzea: ezinbestekoa da pertsonak kudeatzeko estrategia erakundearen helburu orokorrekin bat etortzea. Horrek helburu estrategikoak eta horiek lortzeko behar den talentu mota argi zehaztea dakar.
Talentua erakartzea Employer Branding bidez: enpresaburuen marka sendo eta “sexy” bat ezinbestekoa da talentu onena erakartzeko. Horrek enpresaren balioak eta kultura koherenteki proiektatzea eskatzen du sare sozialen, ekitaldien eta plataforma espezializatuen bidez, hala nola UpmeUp.
Konpetentzietan oinarritutako hautaketa: hautaketa prozesu eraginkor batek eskakizun teknikoak eta erakundearen balioak eta kulturak betetzen dituzten hautagaiak identifikatzea bideratu behar du, elkarrizketa egituratuak eta konpetentzietan oinarritutako ebaluazioak erabiliz.
Atxikipena eta garapen profesionala: Talentuaren atxikipena konpromisoa eta gogobetetasuna sustatzen dituen enpresa-kultura sortzearen menpe dago. Hori lortu daiteke lanaren malgutasuna, garapen plan pertsonalizatuak eta erakundearen barruan hazteko aukerak eskainiz, pertsonaren profilaren arabera.
Analisia eta errendimenduaren neurketa: Errendimendua ebaluatzeko sistemak ezartzea eta funtsezko errendimendu-adierazleak (KPI) erabiltzea funtsezkoa da talentu-estrategiek atxikipena, gogobetetasuna eta produktibitatea bezalako alorretan duten eragina neurtzeko eta, horrela, bi zatien itxaropenak lerrokatzeko.
Talentuaren kudeaketa hobetzeko aholku praktikoak
Webinarioak aholku baliagarri batzuk ere eskaini zituen gizarte-ekonomiako erakundeetan talentuaren kudeaketa optimizatzeko.
- Lanpostu bakoitzerako beharrezkoak diren gaitasunak argi definitu.
- Barne inkesten bidez lan-giroa ebaluatzea.
- Lidergo rolak har ditzaketen pertsona nagusiak detektatu.
- Egituratu kontratazio berrientzako onboarding prozesu eraginkorra.
- Ezarri 360º-ko ebaluazioak errendimendua hobetzeko.
- Lan-konpromisoa sustatzea eta garapen profesionalerako programak sustatzea.
Talentuaren kudeaketak gizarte ekonomian erronka garrantzitsuak planteatzen ditu, baina aukera handiak ere eskaintzen dizkie joera berrietara egokitzen dakiten erakundeei. Antolakuntza-balioak langileenekin lerrokatzea ezinbestekoa da talentua erakartzeko eta atxikitzeko. Pertsonetara bideratutako estrategia argi batekin, gizarte-ekonomiako enpresek euren taldeak indartu ditzakete.
Gizarte ekonomiako erakundeetan pertsonen kudeaketa hobetzeko moduari buruzko informazio gehiago lortzeko, bisitatu UpmeUp , talentua enpresekin eta erakundeekin lotzen duen plataforma.